Leveransvillkor

Villkor för Nopsa-leveranser

Detta är de allmänna leveransvillkoren för TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy / Teltat.fi webbutik.
Vårt företags-ID är 0951922-0.

1. Allmänt

Dessa villkor gäller i den form de fanns tillgängliga på Teltat.fi webbutiks webbplats vid tidpunkten för beställningen. Konsumenttransaktioner omfattas av Finlands och Europeiska unionens lagar om konsumenthandel och distansförsäljning. Om konsumentens rättigheter vid tillämpningen av dessa villkor begränsas av vad som anges i konsumentskyddslagen, ska bestämmelserna i konsumentskyddslagen följas. Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan föregående meddelande. Du hittar vår fullständiga kontaktinformation här.

2. Kund och kundinformation

Vi säljer våra produkter och tjänster i vår webbutik till personer över 18 år (nedan kallade konsumenter). Om du är under 18 år behöver du din vårdnadshavares tillstånd för att handla i vår webbutik. Vårdnadshavarens medgivande ska lämnas in skriftligen. Vi säljer även våra produkter och tjänster online till företag och andra grupper. Särskilda villkor för företags- och institutionskunder anges i avsnitt 11. Dessa villkor gäller inte för konsumentköp. Vid beställning är kunden skyldig att lämna sina fullständiga kontaktuppgifter, vilket inkluderar åtminstone namn, adress och telefonnummer, och eventuellt en e-postadress, för konsumentkunder. De uppgifter som krävs från företagskunder är kontaktpersonens namn, telefonnummer och e-postadress, samt företagsnummer, postadress, telefonnummer och, vid behov, faktureringsadress. Information om insamling av kunddata finns här. TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy lämnar inte ut kundinformation.

3. Produkter och priser

Priserna på vår webbplats anges med 0% moms. Moms läggs till på priserna. Priserna inkluderar inte frakt om inget annat anges. Om det finns tydliga prisfel i prislistan kommer produkten inte att säljas till ett klart lägre pris om det kan antas att kunden förstod felets existens. Om priset på den köpta produkten eller tjänsten ökar före leverans gäller det ursprungliga priset vid transaktionstillfället. Om priset på produkten sjunker före leverans levererar vi produkten till ett nytt, lägre pris. Produkter som tillverkats, beställts eller modifierats på kundens begäran beviljas inte ensidig ångerrätt. Vid avbokning debiteras köparen i sin helhet eventuella kostnader som uppstår för beställningen.

4. Produktsupport

Vi erbjuder produktsupport och användarvägledning för de produkter vi säljer på vår webbplats under Produktsupport, både via e-post och telefon. Skicka din supportförfrågan till vår kundtjänst. Vi svarar på din supportförfrågan inom 1–2 arbetsdagar efter att vi mottagit ditt e-postmeddelande. Om du vill att vi kontaktar dig via telefon, vänligen ange ditt telefonnummer i din e-post.

5. Garanti

TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy lämnar 12 månaders garanti på sina produkter. Köparen är skyldig att bekanta sig med de garantivillkor som medföljer produkten innan produkten används. Garantivillkor finns i användarmanualen. Observera att enligt garantivillkoren för praktiskt taget alla apparater upphör garantin och ansvaret för fel enligt konsumentskyddslagen att gälla om apparaten fysiskt öppnas (t.ex. demonteras).

6. Beställning

Att beställa eller köpa från Teltat.fi webbutik kräver ingen registrering. När beställningen kommer in i vårt system skickar vi en orderbekräftelse till kunden via e-post. När vi har mottagit beställningen och en orderbekräftelse har skickats till kunden via e-post är den bindande för kunden. Hela vårt produktsortiment och prislista kan ses i vår webbutik. De angivna priserna är inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att begränsa försäljningen, t.ex. på grund av tillfälliga problem med produkttillgängligheten. För att göra en beställning måste kunden ange sina kontaktuppgifter i det formulär som begärs av vår webbutik. För konsumentkunder innebär detta att de anger åtminstone sitt namn, postadress, telefonnummer och e-postadress. För företags- och institutionskunder krävs företagets namn, adress, telefonnummer, FO-nummer samt kontaktpersonens namn, telefonnummer och e-postadress. Vi förbehåller oss rätten att begränsa försäljningen av produkter i exceptionellt stora kvantiteter. Ta en tur etc. För gemensamma beställningar och projektförsäljning, samt offertförfrågningar gällande dessa, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post.

7. Ingående av bindande köpeavtal och betalning

Ett bindande köpeavtal upprättas när din beställning registreras i vårt webbutikssystem. Vi erbjuder kunder Visma Pay betalningsmetoder, banköverföring i förskott eller faktura för avtalskunder.

Betalning: Betalningsförmedlaren för webbutiken är Visma Pay (Visma Payments Oy, organisationsnummer 2486559-4), som är registrerad i Finansinspektionens betalningsinstitutsregister. Betalning sker via Visma Pays onlinetjänst, och kontoutdraget och fakturan visar Visma Pay eller Visma Payments Oy som mottagare. Visma Pay vidarebefordrar betalningar till online-handlaren. Betalningen är säker, eftersom all information om betalningstransaktionen överförs via en krypterad anslutning så att ingen tredje part kan se betalningstransaktionsinformationen.

En transaktion sker mellan en kund i en webbutik och webbutiken. Webbutiken ansvarar för alla skyldigheter relaterade till försäljningen.

Läs mer om Visma Pay: visma.fi/vismapay

Betalningsmetoder: Via Visma Pay-tjänsten kan du betala med internetbankuppgifter, plånbok, betalkort (kredit/debet), faktura eller avbetalning. Följande betalningsmetoder finns tillgängliga: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, lokala andelsbanker, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debet MasterCard-kort, Joursla- och Fellow-kort, samt Fellow- och Fellow-kort.

MobilePay: Du kan betala med din MobilePay-plånbok om du har tillåtit onlinebetalningar i appinställningarna. Betalningar gjorda med MobilePay-plånboken debiteras det betalkort som är kopplat till plånboken. Om betalningen inte debiteras betalkortet kommer betalning med MobilePay-plånboken inte att vara möjlig i webbutiken.

Flexibel faktura- och delbetalning: faktura- och delbetalning är en inhemsk tjänst som gör att du kan göra dina inköp snabbt och säkert. Flexibiliteten är avsedd för privatpersoner som har skött sin ekonomi felfritt. Med flexibilitet får du 30 dagars räntefri och kostnadsfri betalningstid. När du har mottagit fakturan kan du bestämma om du vill betala den i sin helhet eller i delbetalningar. Med avbetalning kan du betala ditt köp i upp till 36 delbetalningar, från 9,90 EUR/månad. Kostnaden för flexibla avbetalningar är 3,90 EUR/månad och krediträntan är 19,90 %. Du kan betala för köp mellan 30 och 3 000 euro med Jousto. Långivaren är Aurajoki Nordic Oy. Läs mer om Jousto på www.jousto.com.

Pivo: Användarvillkor finns tillgängliga på Pivos webbplats – pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Fellow Business Faktura
Det enklaste B2B-köpet på marknaden
Att handla med en Fellow Business-faktura är nästan alltid möjligt med hjälp av enbart kontaktuppgifter, utan stark identifiering. Det räcker att vi kan säkerställa kopplingen mellan köparen och det företag de representerar. Fakturan skickas huvudsakligen som onlinefaktura, men e-post- och pappersfakturor är också möjliga. Vi känner redan till företagens officiella e-faktureringsadresser, så det är också enkelt att välja en faktureringsadress. Hanteringen av inköpsfakturan är utformad för att vara så smidig som möjligt för företagsköparen, och köparen kommer att få den referensinformation som krävs för fakturallokering tillagd på fakturan. Dessutom innehåller fakturan en momsspecifikation.

Den normala betalningsperioden för en Fellow Business-faktura är 14 dagar. Om du vill kan du förlänga betalningsperioden upp till 60 dagar. Kreditgränsen för en Fellow Business-faktura är 5 000 euro. Om ditt företag behöver en högre kreditgräns kan du kontakta Fellows kundtjänst. Fellow Business Invoice möjliggörs av Fellow Bank Oyj. Mer information om Fellow Business-fakturan finns på följande länk: www.fellowpankki.fi/

Kontaktinformation för betalningstjänsten Visma Pay
Visma Payments Oy (Y-ID 2486559-4)
E-post: helpdesk@vismapay.com
Telefon: 09 315 42 037 (vardagar 8.00-16.00)
Postadress: Brahenkatu 4, 53100 Villmanstrand

Banköverföring i förskott: Ett prisvärt sätt att betala för din beställning. Omedelbart efter beställning får du ett bekräftelsemejl med kontonummer, referensnummer och belopp. När betalningen har nått vårt konto skickas beställningen. Pengaöverföring tar 1–2 bankdagar. Detta är ett billigare sätt än en bussresa.

Avtalskund: En avtalskund har möjlighet att ta emot produkterna enligt överenskommelse med faktura.

8. Leverans, leveranstider och leveranskostnader

Leverans av köpta produkter kan hanteras på följande sätt:

Du kan hämta dina beställda produkter i vår butik.
Du kan också ordna upphämtning från evenemang som TMK anordnar utan separata fraktkostnader.
Vi kan leverera de produkter du beställt med den transportmetod du väljer till närmaste upphämtningsplats.

Vi levererar normalt köpta produkter inom 1-4 dagar. Om beställningen inkluderar flera produkter skickar vi beställningen när alla produkter finns i lager. Fraktkostnaderna bestäms efter vikt. Webbutiken beräknar vikten på kundvagnen och anger fraktkostnaden när du gör en beställning.

9. Produkter som skadats under leverans

Tyvärr är det, trots noggrann förpackning, inte alltid möjligt att leverera paket intakta. Av denna anledning är det en bra idé att kontrollera paketets skick och eventuella skador när du hämtar försändelsen. Om försändelsen skadas under transporten, rapportera skadan till transportföretaget OMEDELBART. Kontakta oss även här så ordnar vi leverans av den nya produkten.

10. Returrätt och retur av produkter

Vänligen meddela oss via telefon eller e-post att du returnerar produkten.
Retur är gratis. Returperioden är 14 dagar från mottagandet av produkten.
Den/de returnerade produkten/produkterna får provas och användas som vanligt, men endast på ett sådant sätt att det inte finns några tecken på användning eller skador på produkten/produkterna. Alla delar eller funktioner i produkten/produkterna måste returneras i originalförpackningen.
Returer kan göras via den returkanal som säljaren tillhandahåller; Produkten FÅR INTE returneras på något annat sätt om inte annat specifikt avtalats med oss.
En defekt produkt byts endast mot en ny vara av samma typ. Om den inte finns i vårt urval återbetalar vi köpesumman till ditt konto efter att vi har kontrollerat produkten. Om produkten har andra returvillkor nämns dessa alltid separat i produktinformationen.
Att returnera produkten tar längre tid än vanlig post, i genomsnitt inom 3–12 arbetsdagar från det att den är i vår besittning.
Vi återbetalar köpesumman för beställningen till ditt konto så snart returen har nått oss.
Vi betalar fraktkostnaderna för den returnerade produkten om det är möjligt att leverera den returnerade produkten som ett vanligt paket. Frakt för produkter som levereras som specialfraktenheter återbetalas inte, och returfrakt betalas inte.
Eventuella installationskostnader i samband med levererade produkter återbetalas inte.
Vi accepterar inte returer som skickas med postförskott.
TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy ansvarar inte för skador på returer som är slarvigt förpackade och i strid med avtalsvillkoren. Kostnader som uppstår på grund av ett fel från kundens sida debiteras kunden.
TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy förbehåller sig rätten att debitera kunden kostnader om kundens retur har gjorts utan skäl eller i strid med avtalsvillkoren. Kunden kommer att debiteras TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy:s behandlings- och leveranskostnader.

RETURINSTRUKTIONER: Vänligen meddela oss via telefon eller e-post att du returnerar produkten och begär returinstruktioner. Vänligen bifoga dina kontaktuppgifter med ditt kontonummer i paketet (till exempel en kopia av ditt kvitto). . Vi kommer inte att hämta ut några försändelser som vi mottagit om de inte returneras enligt våra instruktioner.

11. Särskilda villkor för företags- och institutionskunder

Utöver dessa villkor gäller den finska handelslagen för transaktioner mellan TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy och företags- och institutionella kunder. Produkter och tjänster säljs som de är vid inköpstillfället. Vi ger företagskunder 14 dagars begränsad returrätt för produkter som köpts från vår webbutik. Returnerade produkter måste vara i oöppnad detaljhandelsförpackning. TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy ansvarar inte för direkta eller indirekta skador som kan uppstå på grund av en defekt i den köpta produkten. TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy:s ansvar för produktfel är begränsat till att avbryta transaktionen och återbetala köpeskillingen.

Rulla till toppen